CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, 19 November 2007

Sibuk...

2-3 hari ni aku dah mula pack barang sikit-sikit, ada 2 minggu lagi ni...adussss terpaksa ler kurengkan eksperimen kat lab( dapur ler beb!!!) aku tu...Cuaca kat luar sejuk betul, anak aku Ryan pun tak ke sekolah hari ni sebab asma( dah 3 hari kena serang asma)...Icha pulak tak habis-habis dengan batuk dan selsema.Kami anak beranak berstokin dalam rumah 24jam...eeeeee, macam mana ler nak pindah ni!!!

Mana baju yang dah tak muat lagi tu aku bagi jer kat masjid, ada tong disediakan kat sebelah masjid, sapa yang nak derma baju terpakai buh jer kat situ!! so, kurang ler sikit benda yang akan di angkut ke rumah baru nanti....

Bebudak main kat dalam rumah jer, itupun kat tingkat atas ...kalu dok kat tingkat bawah...uuuuiiii mangggg aiii sejuk tul!!! main kat luar of course dilarang sama sekali, sian sungguh kat bebudak .Sekarang ni aku dah tak jemur kain kat luar, sejuk beb!!!, sidai baju kat luar sama gak macam masukkan baju dalam peti es, kat rumah aku ni mana ada dryer...kalu ada pun ampunnn!!! aku tak akan guna sebab kelajuan dryer yang berpusing tu sama jugak dengan lajunya meter letrik...serammmm!!! alternatif lain, aku gantung jer kat heater...mesti nampak semak giller kan, kan kan!!!, kalu tak nak semak kena la rajin-rajin cuci baju so, tak der ler banyak sangat baju yang bergantungan.

16 comments:

Mat Gebu said...

Wah...jimat leer air kan kak, tak yah mandi selalu ((tapi masa2 "tertentu" kena juga mandi kan...amponnn!!))....tak leh nak bayangkan sejuk tuuu...kalau pakcik, habis leerrr kecut satu body!!!...

Rozie said...

mat...x mandi sebulan pun x per, sejuk, tak da bau...kalu kt mesia seminggu x mandi leh peengsan

kak pah said...

Mat, tang kecut tu kat mana yek? Hahahaha...amponnn Mat 18sx... pasal yg masa2 'tertentu' tu Mat... sejuk camanapun kena jugak mandi... nk solat camana lak klu tak mandi... hahahahahaha

raihan hassan @ rusdi nasir yussof said...

brp hblan angkat brg nnt? ala2 nk masuk kargo tu kotak2

Mat Gebu said...

Ahakss..kak pah soalan 18sx tuuu...mana leh bagi tau sendiri tau2 sudah leerr...kalau kat M'sia seminggu tak mandi, terjun sungai, atok buaya pun leh meninggal!!!!

Rozie said...

Ann...
angkat barang sikit-sikit dari 2hbDis sampai ler 6hbDis..Rizal skrg ni sibuk tahap gaban, sbb ada 2 presentation...

Rozie said...

mat...hang tak sempat nak terjun sungai lagi,atuk buaya awal2 dah meninggal...kehkehkehkeh

Mat Gebu said...

Amboiiiii!!! mentang2 lah sana sejuk...bukan main yeaa..kata pakcik mcm tu...yolah den faham bona..atok buaya tu sokali siom kentot den..mati beragan diaaa...ampoonn!!..eh akak rozie, mak ayah u tau tak pasal kes "Ngah Derus"...yg dekat "Tanaka" zaman dulu?...

Rozie said...

apsal mat? kena baham buaya ker? atuk den arwah tuk sarjan deris duk kek molonggang.... dulu masa dia jadi soja mata sebelah mata dia kena cucuk ngan pisau hujung senapang tentera jepun...konal tak??? akak ko ni ha ala2 ada darah pahlawan tau!!!

Mat Gebu said...

itu kono lah tanyo omak den dulu...sey nie org johor..tapi suko amat ko N9....Ngah derus tu kan org yang mengamuk kat situ dulu sampai jadi isu negara!!..dia ada ilmu kebal tu kak, mesti omak /ayah kak rozie tau....

Rozie said...

oooooo...ada-ada...tau-tau!! pernah dengar, org kg Semerbuk ker Penajis kalu x silap

Izariza said...

Alamak Rozie,kau nak pindah mana? Bawak diri makan hati ke pasal dah takde Speedy? :D

MamaFaMi said...

Selamat mengemas barang ye...Mama cukup bercinta bab bab packing dan unpacking ni....

Rozie said...

iza...speedy dh tenggelam tak timbul2...huhuhuh

mamafami...TQ kerana sudi menyinggah ke teratak hamba yg tak seberapa ni, sy selalu gak jenguk2 yr fhotopages tapi tak kasi tau, ampuuunnnnn!!!

butaseni said...

hehehe dulu saya pernah ke nagara mcm tu mmg tak mandi.tapi yang tak tahan tu ubat gigi pun macam ais.uuuuuhuuuhhuuu

pjoe said...

mak aih
byknya ber'packing'hehehe

if joe yg dok sana
tak tau la

mau pakai jaket berat berkilo2
dah nama keding
hahaha