CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, 31 October 2007

Trick or Treat


Hari ni Rakyat England merayakan Halloween, Jam menunjukkan pukul 8.01pm... aku berdua jer dengan Icha di rumah. Ryan dengan papanya pi stadium menonton bolasepak Sheffield vs Arsenal.

Aku memang tak amik pot langsung pasal menatang Halloween ni, aku leka buat kuih Lapis Pandan di dapur tadi...rumah aku di ketuk berkali2, aku tau bebudak yang ketuk pintu rumah sebab aku dengar depa ketawa2. aku buat derkkk jer, malas nak layan...dalam hati aku " amende la bebudak ni ketuk pintu rumah org malam2, tak cukup ker main siang2 tadi!!!", kalau Ryan ada kat rumah pun aku memang tak kasi dia main malam-mlam ni...!!!

Masa nak sign in Tinta Azimat, aku dengar bebudak terpekik terlolong macam orang buang tebiat kat luar...aku mula la hot, sebab kacau Icha tidur. Intai-intai kat tingkap, berkeliaran bebudak(saiz mak/bapak budak pun ada) dengan kostum hantu masing mengetuk pintu rumah orang cari mangsa nak menakutkan orang dengan slogan ~ Trick or Treat......kuuuussss semangat, nasib baik aku tak bukak pintu tadi....dah ler berdua jer ngan Icha malam ni!!!!
tapi aku Okey!!!! maintain BERANI gitu....kehkehkeh.

Halloween ~ Secara ringkasnya(kalau salah tulun betulkan ekksss) berasal daripada Amerika, Kisah-kisah hantu yang menakutkan sengaja di hebah-hebahkan oleh ahli gereja untuk golongan yang tak percayakan/tidak takutkan tuhan suatu ktika dahulu ...tapi yang kelakarnya kini menjadi satu perayaan untuk mereka berseronok-seronok!!!! boleh gitu???

5 comments:

Mat Gebu said...

Dia orang tu lom tengok laeyy akak rozie jadi "hantu"...ado yg totinggal gigi kat situ jugak....silap2 ada yg terus "bersunat"!!!..haha ambik ko!!!....berapa jam nak siap kek lapis pandan tu?...mat masih tak leh fokus kalau kek lapis....sebab tak saboo....

butaseni said...

MAAAAKKKKK! hantu!!!lariiiiiiiiiiiiiiii

Rozie said...

Mat...
ko dh tgk ker aku jadi hantu??? mcm berckp melalui pengalaman jer....kehkehkeh!

Butaseni...
tak buat teater tema hantu ker??

SHERRY HANI said...

Kus semangat Rozie...akak bukak je nmpk lembaga ni...nasib baik akak tak lemah jantun..tekezut akak... heheeheh..sib baik dia org tk ketuk umah akak...akak pelangkung dgn penyapu..hahahahaha... Mat ko blm tgk akak lak jd hantu...HANTU RAYA...Wakakakaka...

Mat Gebu said...

Faham beno kalau kaum2 "hawa" jadi hantu, bukan setakat je menyeram kan saja..pendek kata laki depa sendiri pun leh jadi "kecut" luar dan dalam...ahakss...amooonn kak pah / kak rroziee!!!!