CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, 29 October 2007

Waktu


Semalam, waktu Greenwich mengundur sejam kebelakang...maknanya beza waktu di antara UK dengan Malaysia sekarang dah jadi 8 jam. Mula-mula aku sampai UK pada tahun 2000, memang aku rasa pelik ...garu garu kepala!!!!!

Nanti bila dah nak masuk summer, jam akan sekali lagi di ubah, kali ini akan di cepatkan sejam pulak.
Masyarakat kat sini dah biasa,dia orang tahu bila akan tukar waktu...biasanya bab-bab tukar waktu ini akan jatuh pada hari minggu sebab senang nak adjust time tidur, Orang malaysia saja yang kadang- kadang terlupa.

Kes terlewat atau terawal datang kerja/kelas time-time macam ni memang selalu terjadi!!
Nasib baik kes macam ni tak pernah terjadi kat aku... Tapi, ada satu insiden 1st Ramadhan tahun 2000..Satu UK berpuasa pada hari tersebut, tapi kami satu rumah tak puasa kes tak tahu....kuikikui!!!!

5 comments:

SHERRY HANI said...

Hehehehe... akakpun pelik juga bila dgr org cakap mcm tu dulu.. tp smlm terasa pelik juga sbb mlm cepat sgt.. berbeza betul kat sini dgn msia ye.. pengalaman yg tk akan dilupakan seumur hidup...

miss_tree said...

Bila tah nak merasa perubahan masa mcm tu..
Huhuhuhuhuu..

Nezjoe said...

balik kelantan takyah tukar masa pun
hahaha

:)

Mat Gebu said...

Kalau kat M'sia nie lah malam ada cepat ada lambat..siap laa...boleh merempit moto lagi....tu jam pakcik tidur awal leerr..malas i nak baking2 nie yelah dah malam kan....

alis@sukamakanje said...

a'kum kak rozie..Selamat Hari Raya...dah lama tak bertanya kabar n chat..skang ni alis tgh sibuk sesgt..MR pun dah lama tak bukak..tak tau apa yg berlaku..

Seronok tgk akak sedondon purple raya kat sana..