CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, 23 October 2007

Rumah terbuka (((lagi)))

Sudah masuk minggu kedua berhari raya, kami di sini masih sibuk melayan jemputan rumah terbuka sana sini...maklum ler raya kan sebulan, kehkehkehkeh!!
Bulan ni memang penat...penat berjalan, penat masak, penat makan dan penat juga nak penguruskan berat badan...haaaa, padan muka, sapa suruh makan banyak-banyak!!!!!

Tapi kena jaga juga hati tuan rumah,sekurang-kurangnya kena lah jamah sikit kesian kat dia depa ada yang sampai tak tidur nak menyiapkan juadah rumah terbuka masing-masing...

Hari Ahad lepas aku pun masak-masak juga ala-ala rumah terbuka (((gila kuasa ker?))), tak ler grand...tapi standby sikit-sikit jer kot-kot ada tetamu yang akan singgah rumah aku, ada jugak kawan kawan rapat yang belum sampai ke rumah aku minggu lepas yang aku jemput...
Alhamdulillah, ramai juga yang hadir!!!

Hari Sabtu, jalan-jalan beraya rumah Mizi/Shureen makan nasi lemak.

Balik dari rumah Mizi, singgah ke rumah Amy/Azhar dan Zura/Azam dan lepas tu terus ke Firth Park~ Rumah Abg Kamil/kak Ma,Rumah Abg Zul/Kak Amdah dan rumah terakhir lepak-lepak rumah Fadly/Aishah makan Ayam BBQ...best!!

Kami singgah sekejap-sekejap jer, sebab abang aku baru balik dari Heathrow pukul 4am sebab ambil Ita(wife Saiful ) yang baru sampai dari Malaysia. Kesian kat dia mengantuk tak cukup tidur..
Hari Ahad, aku buat Mee Kari ala perantau..tanpa tauhu, tanpa kerang...

Sluuurrrrpppp...., sedap woooo!!!

Kawan Ryan yang sempat datang beraya rumah kami~ Ryas(campuran Pakistan & Filipina)

5 comments:

Mat Gebu said...

Amboii!!!, mak aii sodap ey makan mee kari tu...melopong pakcik tgk..ahakss..ari tu den poey rombau kak rrozie ooii!!!. pi rumah mak sedara kat Melenggang..bila lalu kat astana raja tu teringat kampung akak rrozie...

Rozie said...

manggg aiii..sapo deh agak eiii tu??? jgn2 kito ni sedaro tak??...kampung ayah den kek Molonggang tueeee!!!

raihan hassan @ rusdi nasir yussof said...

sedappnyee mee kari... buat lagi ko minggu nih?..hahaaaaa

miss_tree said...

hajat di hati nak merasa mee akak..
tp apakan daya...
tengok je lah dari jauh......
huhuhuhuhuhuhuuhuhu..

butaseni said...

waahh raya sakan korang kat sana ek?hehehe