CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, 5 June 2007

Lintas Langsung Dari Dapurku

Tiga empat minggu ni mungkin aku tak jalan ke mana-mana...kena duduk diam-diam , bagi peluang duit beranak-pinak dulu heheheh....sementara tu layan ler cerita DAPUR aku ni, Itu jer la modal aku semenjak menjadi penganggur terhormat ni...

Hari ini

Pagi...

Patutnya aku tak perlu bangun awal sebab semalam aku tidur pukul 2.40am layan forum MR.com punya pasal, lagipun masuk waktu Subuh bermula pukul 2.30am.... tapi aku terpaksa bangun awal jugak sebab abang dan putra-putriku dah bangun nak itu dan ini...

aku buat cekodok pisang jer. Sambil tu aku rebus kacang merah sebab aku cadang nak buat ABC...slurrrrppp!!! Abang pun dah keluar ke U atas tuntutan kerjanya.


Tengah hari

Malas rasa nak masak sebab aku tinggal tiga beranak jer, selak-selak MR.com... aku pun buat Nugget ayam...sebut jer nugget ayam aku teringat sos cili, makan nugget ayam cicah sos cili sedap jugak! sebut jer pasal sos cili aku teringat pulak kat sos keropok lekor.... adehhh, berkait-kait ler pulak...Akupun terus rebus cili kering sebab teringin nak cuba buat sos keropok lekor. Resipinya memang aku tak der, tapi hantam sajalah ikut deria rasa aku.......(dah siap dah pun, ada kat dalam fridge)

Sambil makan Nugget, aku anak beranak kerjakan ABC...3 mangkuk jugak ler selesai.
Nasib baik juga member aku hadiahkan aku mesin penyagat ais tu kat aku masa majlis perpisahan sebelum aku terbang ke UK, dapat jugak ler aku melepaskan rindu pada ABC, Thanks Anita!!!


Petang


Boring, tak tau nak buat apa-apa walaupun sebenarnya banyak kerja yang menunggu,...lepas selesai masak untuk makan malam aku menyibukkan diri buat kek sponge...dah lama aku tak main pondok-pondok! Niat aku yang sebenarnya bukan nak makan kek sangat... tapi, nak try main Icing...nak decorate kek lah tu!!!Walaupun peralatan dan bahan-bahan tak lengkap sebab aku tak plan langsung, namun oleh kerana semangat aku berkobar-kobar macam jalur gemilang....aku sanggup!!! pandai-pandai lah aku begakan nanti! Icha good girl hari ni...dia relakan mama dia buat apa saja kat dapur....

dah siap...Ryan kata "WOW", tapi bukan pada kek yang aku decorate tapi pada buah ceri yang tertonggok kat atas icing tuh!!!!adehhh...

Abang balik....
jengah ke dapur......

"aik...ada nugget!"
"bila Yang beli? beli kat kedai mana?".....

kembang hidung aku kejap....siapa sangka nugget yang aku buat hari ini setaraf ngan nugget yang kat kedai tu!!! hehehehe

5 comments:

NezJoe said...

entri kamu buat aku kepingin makan nugget!
lapar ni!

butaseni said...

saya boleh nampak yang pasion cik puan ni dalam masakan dan makanan.apa kata lepas ni tulis resepi lak.
boleh jugak saya blaja masak hehe
salam

Rozie said...

nezjoe....kt mesia tu petik jari jer, dah sampai depan mata...lain ler mcm aku kt sini, sume kena buat sendiri!

waaaaa...rindu nk mkn KFC, McD

Rozie said...

buta seni....sy tau ngko bkn buta msk, apa kata ngko tunjukkan bakat terpendam tu!!

butaseni said...

bab masak memang saya tak selindung...memang buta!!
hehehe pegang senduk macam pegang reket badminton.
salam