CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, 28 May 2007

Hobi

Fruit Tart

Kuih Lapis Kacang Hijau

Water color


Minggu lepas aku ada buat entri hobi ni...tapi nasib tak menyebelahi aku , kali ni ada sikit rajin...so aku buat entry baru. La ni dah ada autosaved ok ler sikit!!!

Cerita tentang hobi ni macam-macam yang bermain di fikiran aku waktu ini...memasak,melukis,menjahit,menanam pokok,melancong,melaram dan macam-macam lagi yang ME. Namun ada diantara hobiku ini cuma mengikut trend semasa tak kurang juga yang sekadar hangat-hangat tahi ayam...

Aku memang suka menanam pokok dari dulu hingga kini kerana aku memang suka pada pokok dan warna hijaunya yang mendamaikan, namun mungkin aku cetek pengetahuan tentang pemeliharaan pokok...pokok yang aku tanam selalunya layu ketandusan separuh jalan, pokok lanskap yang aku beli segar bugar menjadi kurus seperti tak makan...pening kepala memikirkan, kadangkala aku give-up....., namun aku tetap ingin terus mencuba.

Pernah satu ketika aku berminat menjahit manik-manik di atas baju sendiri, memang cantik ,tambahan pula pasti seronok apabila mengayakan hasil kerjatangan sendiri...namun sekadar hangat-hangat tahi ayam, manik yang aku jahit pada lengan baju cuma siap sebelah tangan ....lepas itu aku peram buat pekasam,tak sesuai dengan jiwa aku !!!

Pendapat aku semua orang memang suka melancong, dapat tenangkan fikiran disamping bertukar angin melihat tempat orang...namun faktor masa dan kewangan yang membataskan kita....

Banyak-banyak hobi, Melukis dan memasak yang melekat dengan jiwa aku...sejak kecil memang aku suka melukis, kalau dah lama tak melukis aku rasa macam kekurangan sesuatu...tangan mula rasa gatal nak melukis sesuatu...tak kira lah di papan hitam ke,di dinding ke,di atas kanvas ke atau di mana-mana... tapi aku bukanlah pro...sikit-sikit tu boleh ler, sekadar melepaskan gian!!!

Pada aku, bila aku melukis tumpuanku cuma pada apa yang akanku lukis....segala masalah yang bermain di fikiran dapat kulupakan seketika, itulah cara aku tenangkan fikiran!! Keinginan melukis bukan boleh dipaksa-paksa, ia akan datang dengan sendiri......

Sebagai orang perempuan, ibu dan isteri...memasak menjadi tanggungjawabku, suka atau tak suka aku mesti kena masak...walaupun sekadar masak Maggie mee, tuntutan perut perlu dilangsaikan...namun semenjak aku menjadi penganggur terhormat ni ia telah menjadi satu hobi yang menarik untuk diteroka, especially bila dah join geng MR.com...aku suka masak tapi tak suka makan, heheheh!!!

Kesimpulan dari apa yang aku tulis dalam entri kali ini....tipu le kalau you all kata you tak ada hobi!!!

4 comments:

butaseni said...

hobi cik puan yang melukis dan memasak tu kalau digilap lagi boleh sara hidup..hehehe
cayalah orang malaysia di uk..
salam

Rozie said...

ko layan gak entri aku versi ntah hapa2 ni? TQ for coming

NezJoe said...

entri kamu buat aku mengetap bibir
bestnya!!!

Rozie said...

nezjoe...
jgn kau tergigit lidah sudah lerrrr!!!heheheh