CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday 9 May 2007

Knowsley Safari Park








Pulang dari Liverpool kami singgah di Knowsley Safari Park di atas permintaan anak-anak...Tiket masuknya boleh tahan juga harganya GBP24.00 untuk kami 3 beranak, Icha dapat masuk free...terjelir lidah abang zahuri bila terpaksa bayar GBP49.00 untuk mereka 5 beranak...Tapi secara personal aku rasa memang berbaloi(iklan kamdar) dan menghiburkan. Banyak juga kereta keluar masuk safari tersebut dan adakalanya jalan di dalam safari tersebut jem gara-gara binatang-binatang yang parking di tengah jalan...tak boleh nak gunakan hon, so tunggu jer lah !!!Time lalu di kawasan monyet lah yang best sekali, sesekali tu berdebar jugak...dengan tak malunya sang monyet-monyet itu akan bergayut di setiap kereta yang melalui kawasan tersebut, ada jugak kes side mirror kereta kopak dikerjakan dek monyet...nasib baik ler kami tak menjadi mangsa!!!Memang enjoy, Aku boleh bagi 4 star...kalau ada banyak lagi binatang mungkin aku boleh upgred kepada 5 star

3 comments:

Izariza said...

Yeayy cik roz .. seronok sakan ye ... saya tumpang baca cerita ajelah ..hehe ..

ohya nak tanya,nottingham jauh ke dari sheffield ek? tengah duk survey university ni .. tq3

Rozie said...

nottingham ngan sheffield dekat jer...1 1/2 jam guna motorway,
nk buat Phd ker?, kos hidup kt situ mahal sket ...sorang kawan sy dok kt nottingham, sewa rumahnya GBP560 unfurnish, kalu kt Birm atau Sheffield sewa rumah GBP350 fully furnish...good luck.

insyallah master saya bermula sept 2008 di Manchester...aminnnnn

Izariza said...

ohh kira jadi juga pengajian kat sana, alhamdulillah ...

hmm .. nak tak nak memang kena buat phd .. walaupun penat otak tak sempat hilang lagi dah kena fikir sambung lagi eiii..

oh.. gitu ke? Kalu jadipun, saya bukan lama kat sana, paling lama 9 bulan je, buat split programme. Masih tak sure sama ada nak ke nottingham atau melbourne. tengah surveylah ni .. dekan dah duk tanya progress untuk application .. baru nak rileks2!

Apapun, kalu jadi nanti aku habaq kat hang la rozie ye :)