CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday 19 December 2006

Autumn berlalu, Winter mula menjengah

Suasana agak memboringkan hari ini...tiada apa yang menarik untukku ceritakan, cuaca di luar begitu dingin. Pokok - pokok pun sudah bogel tidak berdaun gara-gara Autumn...kini, suhu sudah mencecah 1 darjah celcius, mungkin akan mencecah negatif 4 atau negatif 5 tidak lama lagi..ketika itu mungkin snow akan turun...,kalau diikutkan hati mahu saja aku duduk bertapa di dalam Duvet dan berlingkar di atas katil.
Seperti telahanku, rancangan abang ke York hujung minggu lepas tidak menjadi..memang aku kecewa! "kita pergi selepas krismas..semasa boxing day, pasti banyak sale.." abang cuba memujuk. Itupun aku tak pasti menjadi atau tidak, aku tidak mengharap lagi kali ini. Lagipun cuaca sudah semakin sejuk, aku pun sudah semakin malas hendak keluar rumah.
Selesai membalas email untuk Gaban, aku menghabiskan masa menonton Buletin Utama menerusi syok TV.net...arhhh tiada cerita yang menarik untukku tonton lagipun Rissa sudah mula merengek-rengek tak keruan, mengantuk agaknya.
Bercakap tentang Gaban, teringat aku kenangan-kenangan lampau ketika aku di Uitm Shah Alam. Nama sebenarnya Syafiza tapi aku tak pasti gelaran Gaban itu muncul semenjak bila, mungkin semasa Minggu Orientasi di school...entahlah, kalau ada masa kau ceritakanlah pada aku ye Gaban!
Selain daripada gaban...Bie,Leny, Kak Mah, Liza,ja adalah antara sahabat yang akrab denganku malah kami masih berhubung sehingga sekarang tapi gaban seorang sahaja yang rajin berbalas email dengan aku, mungkin kerana kerjanya sepanjang hari di hadapan komputer; yang lain...lebih suka menggunakan telefon dan SMS, ye lah masing-masing sibuk maklumlah selain mempunyai kerjaya, masing-masing sudah mejadi ibu. Oh ya !aku baru sahaja mendapat berkhabaran gembira daripada Ja yang telah selamat melahirkan anak yang ke tiga dua hari yang lalu, baby boy lagi...tahniah untuk Along dan Ja!!
Rissa semakin meragam...izinkan aku permisi


0 comments: